Известие

Collapse
No announcement yet.

Алтернатор?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алтернатор?

    Здравейте колеги,

    вчера на път към вкъщи след работа ми загина алтернаторът. Появи ми се "акумулаторче" на червения дисплей и колата постепенно започна да губи всякакво електрическо благоприличие като загасна точно пред вратата у нас (за щастие успях поне да се прибера).

    Днеска проверих с FiatECUScan как стои въпросът с напрежението и установих, че то не се променя по никакъв начин, след като запаля двигателя. Ще съм благодарен за всякакви идеи:

    1. Мога ли на първо четене да проверя някакви предпазители?
    2. Подозирам, че релето може да е заминало или просто нещо да трябва да се почисти. Има ли начин това да стане на място.

    Ще трябва ли да викам пътна помощ, за да мога да закарам колата на сервиз, защото не мога да си представя да стигна до където и да е само с един акумулатор?

    Благодаря за съветите предварително!
    Last edited by Mirwais; d.m.y г., 15:45.
    Alfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super

  • #2
    Първоначално публикувано от Mirwais Покажи съобщение
    Здравейте колеги,

    вчера на път към вкъщи след работа ми загина алтернаторът. Появи ми се "акумулаторче" на червения дисплей и колата постепенно започна да губи всякакво електрическо благоприличие като загасна точно пред вратата у нас (за щастие успях поне да се прибера).

    Днеска проверих с FiatECUScan как стои въпросът с напрежението и установих, че то не се променя по никакъв начин, след като запаля двигателя. Ще съм благодарен за всякакви идеи:

    1. Мога ли на първо четене да проверя някакви предпазители?
    2. Подозирам, че релето може да е заминало или просто нещо да трябва да се почисти. Има ли начин това да стане на място.

    Ще трябва ли да викам пътна помощ, за да мога да закарам колата на сервиз, защото не мога да си представя да стигна до където и да е само с един акумулатор?

    Благодаря за съветите предварително!
    Aко се справяш с мултицета може да направиш някои замервания,например как зарежда,хубава ли е масата на мотора,па и да звъннеш на бившия собственик,може да ти направи промоция за ремонт на алтернатора,нали с това се занимава
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
      Aко се справяш с мултицета може да направиш някои замервания,например как зарежда,хубава ли е масата на мотора,па и да звъннеш на бившия собственик,може да ти направи промоция за ремонт на алтернатора,нали с това се занимава
      Мултицет ще трябва да намеря, имам тука някакви съседи, които може да помогнат. Ще можеш ли накратко да обясниш как точно да проверя масата? Според теб фактът, че напрежението не се променя като запаля двигателя (според FiatECUScan), не е ли достатъчен да се прецени, че акумулаторът не се зарежда или с мултицета може да се замери нещо друго - например output-а на алтернатора директно?
      Alfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Mirwais Покажи съобщение
        Мултицет ще трябва да намеря, имам тука някакви съседи, които може да помогнат. Ще можеш ли накратко да обясниш как точно да проверя масата? Според теб фактът, че напрежението не се променя като запаля двигателя (според FiatECUScan), не е ли достатъчен да се прецени, че акумулаторът не се зарежда или с мултицета може да се замери нещо друго - например output-а на алтернатора директно?
        Масата може да я премериш по два начина,едната сонда на мултицета на плюс другата на метал по мотора,и после на акумулатора,не трябва да има разлика.Другия начин е едната сонда на минуса на акумулатора другата на метал на акумулатора и трябва да показва 0 волта.Също провери дали не греее някоя от клемите на акумулатора,ако грее значи има хлабава връзка по веригата.Аутпута на алтернатора може да се премери,отзад има място отваряш капачето на алтернатора и мериш на дебелия кабел какво излиза директно от него.
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
          Масата може да я премериш по два начина,едната сонда на мултицета на плюс другата на метал по мотора,и после на акумулатора,не трябва да има разлика.Другия начин е едната сонда на минуса на акумулатора другата на метал на акумулатора и трябва да показва 0 волта.Също провери дали не греее някоя от клемите на акумулатора,ако грее значи има хлабава връзка по веригата.Аутпута на алтернатора може да се премери,отзад има място отваряш капачето на алтернатора и мериш на дебелия кабел какво излиза директно от него.
          Мерси, ще ги свърша тея работи. Чух се и с предишния собственик, ще се уреди ремонт. Това, което най-много ме притеснява, е закарването на колата до който и да е сервиз без работещ алтернатор. Като се сетя колко бързо умря навръщане от работа вчера...
          А аз имам ли достатъчно достъп да сваля релето и да почистя четките?
          Alfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super

          Comment


          • #6
            След замерване се оказа, че алтернаторът не генерира никакво напрежение. Сега остава да се надявам, че е нещо, което ще може да се отремонтира - инак ново динамо 0_0.
            Alfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super

            Comment


            • #7
              Смъкни си акумулатора, зареди го, защото е умрял, закачи го отново, палиш и право в сервиза, все мисля едни 10 км ще изкара напълно зареден акумулатор. Другия вариант е -- на въже, ако не си с автоматична трансмисия.
              AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
              Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
              sigpic

              Comment


              • #8
                В момента зареждам един 77Ah акумулатор и ще го сложа. Не ми се ще много да рискувам да карам така до сервиза. На въже не е ли малко мъка без серво и спирачки?

                Иначе съм с ръчни скорости.
                Alfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super

                Comment


                • #9
                  Колеги, днеска свалихме релето и се оказа, че едната четка е значително по-износена от другата. Релето е модел:

                  VRF158 - MOBILETRON
                  Voltage Regulator MARELLI 14V

                  Ще се опитам да намеря на родна земя, ако не - през Интернет и ще пиша какъв е резултатът.

                  Click image for larger version

Name:	WP_001791.jpg
Views:	1
Size:	88.3 Килобайта
ID:	2326280
                  Alfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super

                  Comment


                  • #10
                    четките изглеждат добре и мисля че има още много живот в тях. не бързай да сменяш реле-регулатора. той обикновено трудно се поврежда, а и ако го замениш с някое менте (за много пари) може и да имаш проблеми с него после.
                    свали целия алтернатор и го дай някъде на стенд да го тестват. може проблема да е в диодната плочка или пък изгорели намотки. отделно и реле регулатора може да се тества.
                    точка

                    Comment


                    • #11
                      Четките не са толкова зле.
                      Иначе не се притеснявай да караш колата без алтернатор.
                      Ако си с жтд трябва да минеш около 100км с напълно зареден акумулатор. Така, че за едно бързо градско каране нищо няма да ти стане. Ще оцелееш.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • #12
                        Градско в Сф. около 15 км. със зареден акумулатор и бензинов мотор(гоуем)!Не му мисли!
                        Alfa Romeo GTV 3.2 V6 24V -сбъдната мечта
                        Peugeot Partner 1.6 HDI 90 BHP(служебна)-много зла за гъзарите-ex
                        SEAT Ibisa 1.4 '08(служебна)-много пъргава и ненатоварваща-ex
                        Dacia Logan 1.5 cdi 90 BHP(служебна)-голямото наказание за шофьора!!

                        Comment


                        • #13
                          Колеги, оказа се диодният блок. След смяната му всичко е наред
                          Alfa Romeo Giulia 2.0 200 Bhp Super

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Mirwais Покажи съобщение
                            Колеги, оказа се диодният блок. След смяната му всичко е наред
                            колега колко ти излезе диодният блок

                            Alfa Romeo 156 -facelift-1.9jtd CF3-115-2004; Renault Megane CC -1.6-16V -2006; Toyota Avensis SW2,2 D-Cat-2010; Renault Scenic RX4 2.0-16V-2002; Renault 19-1.8 Rt-1993; BMW-335Xi-M-Packet-2007

                            Comment


                            • #15
                              най-добрия вариант за диодната плочка е да се замени само повредения(те) диод ако е възможно. иначе цяла плочка мисля струва между 40-80лв.
                              точка

                              Comment

                              Working...
                              X